6 zasad wizerunku internetowego

6 zasad wizerunku internetowego

6 zasad wizerunku internetowego

Wizerunek w internecie działa jak lustro. My nadajemy naszemu wizerunkowi kształt, przekaz, wartości, a lustro internetu pokazuje nam prawdziwy obraz naszej kreacji. Mimo, że internet jest technologią, dawno już stracił swój bezduszny charakter. Nastąpiło uspołecznienie, uduchowienie, a wręcz personalizacja tego narzędzia, które jest już nieodłącznym elementem funkcjonowania w biznesie, a i coraz bardziej także w życiu osobistym. Od czasu, gdy media społecznościowe opanowują przestrzeń internetu – staje się on coraz bardziej osobisty, czego wyrazem są nie tylko miliony już profili i blogów, ale również tendencja do personalizacji treści na portalach, które wkrótce będzie można szczegółowo dopasować sobie osobiście do własnych oczekiwań i potrzeb. Dlatego mówiąc o istnieniu strony internetowej w sieci trzeba dokładnie mówić o jej odbiorcach – ludziach, ich potrzebach, wartościach, gustach i ich opiniach.
Aby nasze lustro czyli wizerunek w internecie działało poprawnie powinno spełniać kilka ważnych ról:
1. Strona internetowa jest odpowiedzią na poszukiwania twoich potencjalnych klientów. Budując stronę internetową należy najpierw zadać sobie pytanie komu i jak ma służyć, co dawać odbiorcom.
2. Strona internetowa przedstawia cechy i zalety twojej marki. W jasny i prosty sposób potencjalny odbiorca powinien otrzymywać odpowiedź na pytania: kto, co, jak i dlaczego TY?
3. Strona internetowa to wizytówka firmy. Jeśli więc twoja marka to produkty – pokaż ich prawdziwy obraz. Jeśli to doradcy, konsultanci – pokaż ich twarze. Jeśli to wiedza – prezentuj ją widocznie bez zbędnych ozdobników.
4. Strona internetowa to obraz twojego profesjonalizmu w dziedzinie, którą się zajmujesz. Dziel się wiedzą, odpowiadaj na pytania.
5. Strona internetowa to wyraz unikalności twojej marki. Nie podrabiaj, nie publikuj skopiowanych materiałów, bądź sobą.
6. Strona internetowa to najlepsze miejsce na pokazanie ludzkiej twarzy twojej marki. Pokaż załogę, pisz o firmie od kuchni, pokazuj jak działasz, pytaj o opinie.
Stosując powyższe zasady sprawiasz, że lustro jakim jest internet i jego użytkownicy mogą wejść do twojego świata, poznać go i skorzystać. Taka postawa prawdziwości buduje też zaufanie. A bez zaufania przy milionach ofert, jakie możemy znaleźć w internecie będziesz tylko jednym z milionów.