Jakie powinno być logo firmy?

Jakie powinno być logo firmy?

Jakie powinno być logo firmy?

Logo firmy jest jak pierwszy uśmiech skierowany do napotkanej osoby. Każdy z nas uśmiecha się inaczej i jest to nasza unikalna cecha. Odczytujemy w nim jasny obraz, który identyfikujemy z marką firmy. Już tysiące lat temu starożytni używali umownych znaków określających przynależność plemienną, rodową czy społeczną, ułatwiając sobie dzięki temu wzajemną identyfikację. Znak firmowy równocześnie staje się też wyrazem aspiracji firmy, jej pozycji na rynku oraz nośnikiem podstawowych komunikatów marketingowych. Od momentu, gdy chociaż jedna osoba rozpoznaje jego znaczenie, zawartość, przekaz – logotyp staje się społecznym narzędziem i twarzą marki. W kreowaniu logotypu naszym zadaniem jest nie tylko wynalezienie ciekawego znaku graficznego, ale dopasowanie grafiki do misji marki – zarówno w sferze grafiki, kolorów i kształtów jak i skojarzeń ludzkiego umysłu, które dany kształt może wywoływać. Powstało wiele logotypów wzbudzających salwy śmiechu odbiorców z powodu użytych kształtów, „esów-floresów” i ikon kojarzących się z czymś całkiem innym, niż twórca logotypu miał na myśli.
Jeśli planujemy poważną inwestycję w naszą markę, dla ochrony przed działaniami konkurencyjnymi, logo przedsiębiorstwa i jej nazwa powinny być chronione prawnie, a firma powinna posiadać wszystkie dokumenty związane z prawami własności.