Twoja Marka online

Twoja Marka online

Wizerunek marki

w sieci zwykle zaczyna się od stworzenia wizualizacji marki. Ważne by była ona idealnie zgrana stylem, dopasowana do grona odbiorców oraz konsekwentna w swoim wyglądzie. Coraz rzadziej, ale nadal zdarza się, ze firmy używają innego logo w internecie, innego w działaniach outdorowych, czy na materiałach graficznych, nie mówiąc już o całym wachlarzu kolorów, tła czy czcionek. W czasach, kiedy na każdym kroku nasz umysł poznaje nowe marki, każda taka niekonsekwencja sprawia, ze przestajemy być wyraziści i zauważalni.

Mało kto przy tworzeniu wizerunku zapyta Cię o strategię Twojej marki, docelowego Klienta, preferencje Twoich odbiorców – a przecież to co proponujesz ma służyć przede wszystkim odbiorcom!!!

Kolejnym etapem jest tworzenie strony internetowej, portalu, bloga czy e-sklepu. Tutaj trzeba wziąć pod uwagę zarówno przejrzystość strony internetowej z punktu widzenia odbiorcy jak i priorytety, co dla odbiorców ma być najbardziej widoczne, przyciągające uwagę oraz zachęcające do zakupu naszych produktów. W przypadku sklepów internetowych zwykle są to topowe produkty czy akcje promocyjne.

Jeśli traktujemy stronę jako wizytówkę naszej działalności, warto aby zawierała praktyczne porady dla naszych odbiorców, a nie tylko „suche” komunikaty o firmie. Warto wiedzieć, ze wiele blogów tematycznych właśnie dzięki konkretnym poradom i wskazówkom dla czytelników zarabia mnóstwo pieniędzy tylko na współpracy reklamowej, a nie na sprzedaży produktów. Dlatego samo postawienie strony internetowej to za mało.

Jak zaistnieć w sieci?

Jednym z najpopularniejszych sposobów na zyskanie widoczności w internecie były dotychczas reklamy w serwisie Google. Aktualnie to rozwiązanie wymaga poważnych nakładów finansowych, aby w gąszczu stron internetowych wybić się na znaczące miejsce w wyszukiwarkach – zwłaszcza, gdy nie prowadzimy działalności o charakterze niszowym czy unikalnym. Jednym z rozwiązań w tym przypadku jest natomiast reklama lokalna w Google, która rzeczywiście pozwala na widoczność na rynkach lokalnych, jeśli takie rozwiązanie nam odpowiada.

Social Media

to aktualnie najlepszy sposób do promowania naszej strony internetowej, bloga, sklepu online. Udostępnianie linków do ciekawych artykułów, funkcja połączenia i promowania produktów w sklepie oraz możliwość bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi Klientami to bezpłatny i skuteczny marketing strony internetowej i marki. Dodatkowo nie tylko na stronie internetowej, ale również na Facebooku możemy używać nie tylko słowa pisanego, ale tez grafiki i plików multimedialnych, jak filmy, albumy czy live.

Portale specjalistyczne

dają też możliwość zamieszczania eksperckiej wiedzy oraz promowania swojej marki i działań w danej branży.

Forum

Jednym ze sposobów na promowanie się w internecie nadal są fora tematyczne, tutaj niezależnie od branży warto istnieć, pojawiać się i dzielić się wiedza. Z tego rozwiązania korzystają np. marki, które nie mogą korzystać z reklamy jak lekarze, prawnicy czy księgowi, freelaner’zy i małe firmy, które nie chcą inwestować w kampanie reklamowe.

Wizerunek Twojej marki online zawsze powinien być aktualny. Trzeba pamiętać o aktualizowaniu strony internetowej, nie tylko danych kontaktowych czy aktualnych akcji promocyjnych.

Ważny jest techniczny aspekt strony internetowej, jeśli Twoja strona nie jest czytelna na urządzeniach mobilnych jak tablety czy smartfony – automatycznie tracisz ponad 46% czytelników, odbiorców i potencjalnych Klientów.

Jeśli masz pytania lub wątpliwości ZAMÓW BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ Wizerunek w Internecie.com.pl