Wizerunek osobisty – 5 zasad bycia ekspertem w swojej branży

Wizerunek osobisty – 5 zasad bycia ekspertem w swojej branży

Prowadząc własny biznes zdobywasz mnóstwo wiedzy i doświadczenia, które wykorzystujesz w codziennej pracy ze swoimi klientami. Dziś nie wystarczy już na stronie internetowej zamieścić informację „o mnie”! Staraj się poszerzać grono swoich odbiorców poprzez stronę internetową będąc dla nich ekspertem w swojej dziedzinie.

Wizerunek eksperta pomoże Ci zdobyć nowych odbiorców!

5 prostych kroków jak dbać o swój osobisty wizerunek eksperta:
1. Bądź nauczycielem i wspieraj odbiorców swojej strony, nawet gdy nie są twoimi klientami.

Dziel się swoją wiedzą, pisz artykuły na swojej stronie, które pomagają w codziennym funkcjonowaniu ludzi w branży, którą się zajmujesz. Opowiadaj ciekawostki i wydarzenia, które mogą innych zainspirować lub pomóc im. Wielu ekspertów organizuje też internetowe webinary i seminaria, w których można dodatkowo zadać na bieżąco pytania do eksperta. Na wielu stronach można też otrzymać darmowe materiały do pobrania. Poprzez kanały społecznościowe również możesz odpowiadać na pytania i udzielać porad. Wszystkie te elementy edukują twoich odbiorców oraz sprawiają, że będą cię traktować jak eksperta.

2. Twoja ekspercka specjalizacja.

Widoczna dla odbiorców specjalizacja to jeden z najważniejszych elementów wizerunku. Zamiast próbować zadowolić wszystkich koncentruj się na tym, na czym znasz się najlepiej. Takie podejście pozwala bardziej zrozumieć potrzeby Twoich odbiorców i zaspokoić ich oczekiwania. Twoi potencjalni klienci będą dokładnie tymi osobami, na których potrzeby możesz odpowiedzieć swoją pracą i zaangażowaniem.

3. Pokazuj się w branży

Internet, w odróżnieniu od innych mediów, pozwala Ci na nieograniczone możliwości prezentowania swojej wiedzy w branży, którą się zajmujesz. Znajdź forum, grupy społecznościowe na Facebooku, branżowe portale, w których możesz również zaistnieć jak ekspert. Dla budowania osobistej marki warto nawiązywać stałą współpracę z branżowymi portalami, a poza internetem również z innymi mediami, jak czasopisma czy nawet branżowe programy radiowe lub telewizyjne.

4. Rozwiązuj problemy

Kiedy zwracasz się do swoich odbiorców – myśl o tym, jak twoja wiedza i doświadczenie mogą rozwiązywać ich problemy. Nie sztuką jest pochwalić się własnymi osiągnięciami, ale znaleźć w swoim doświadczeniu odpowiedzi na pytania nurtujące twoich odbiorców. To dzięki takiemu nastawieniu budujesz swój wizerunek eksperta, który zna i rozumie wątpliwości swoich potencjalnych klientów i potrafi je rozwiązywać.

5. Dbaj o zaufanie

Niezbędnym elementem wizerunku eksperta oprócz wiedzy i doświadczenia jest zaufanie. W naturalny sposób ludzie podążą za twoim autorytetem pod warunkiem, że jesteś wiarygodnym ekspertem. Dlatego warto dbać o swoich potencjalnych klientów konsekwentnie. Udzielaj porad, dziel się wiedzą, pokazuj się w branży regularnie!

Droga do bycia ekspertem nie jest szybka, ale może być łatwa i przyjemna przy odrobinie wytrwałości i dbania o swoich odbiorców. Może dać wiele satysfakcji z odpowiadania na potrzeby twoich potencjalnych klientów i rozwiązywania ich problemów. Powodzenia!