Jak zaprosić odbiorców na stronę internetową?
Spoglądając okiem potencjalnego odbiorcy na stronę internetową wyróżnić możemy trzy najważniejsze kryteria, które poddajemy ocenie. Te podane poniżej uniwersalne zasady nie dotyczą tylko internetu. Wyobraź sobie, że zapraszasz do siebie znajomych. Podajesz adres, porządkujesz mieszkanie, a gościom pokazujesz gdzie jest toaleta.
1. Adres – czyli jak nas znaleźć w internecie. Adres domeny www powinien być łatwy, wręcz intuicyjnie prosty! Może to być nazwa firmy, marki często też słowa określające usługę, np. www.przedszkolekalisz, www.fryzjerdlakotow. Takie adresy domen łatwo nawet ustnie przedstawić klientowi, bo są zapamiętywalne. Drugą opcją łatwego dostępu do strony jest jej wysoka pozycja w google, dzięki której pozyskujemy klientów, którym nie przekazaliśmy osobiście naszego adresu www.
2. Estetyka layoutu – czyli przyjemny wygląd. Kolory, grafika, czcionka – czy ułatwiają nam przeglądanie strony? Zwracamy też uwagę na elementy zapadające w pamięć, charakterystyczne – może to być sposób prezentacji grafiki czy wyświetlania poszczególnych informacji. Ogólna estetyka i wygląd strony powinny też odpowiadać oczekiwaniom grupy docelowej, do której strona jest skierowana. Nie zaskakujmy naszych potencjalnych klientów niestosownym przekazem!
3. Nawigacja strony – czyli ścieżki poruszania się. Rozmieszczanie zakładek strony, menu, stref dla dodatkowych menu powinno przede wszystkim ułatwiać poruszanie się po stronie, tak by odwiedzający w łatwy sposób mógł znaleźć treści, których poszukuje. Nie testujmy cierpliwości i bystrości naszych potencjalnych klientów w poruszaniu się po stronie! Wystarczą proste rozwiązania