Wizerunek w internecie – założenia budowy strony internetowej
Właściwie to prosta sprawa taka strona internetowa. Wyglądać ma ładnie i być czytelna. Na co zwrócić uwagę i o co pytać wykonawcę strony, aby mieć pewność, że zostanie dobrze przygotowana?
Pierwszym działaniem dla budowania wizerunku w internecie jest wybranie odpowiedniej domeny internetowej czyli adresu www. Podstawowym pytaniem na tym etapie jest wybór słów – nie zawsze domena musi być nazwą firmy, często zdarza się, że w nazwie domeny znajdujemy słowa określające profil działalności, np. www.domywakacyjne, www.tłumikiszczecin, www.fizykakwantowa. Adres powinien być krótki i co najważniejsze: łatwy do przekazania również poza internetem!
Kolejnym etapem jest wizualizacja marki – logo, elementy określające wartości marki takie jak kolorystyka, styl marki, czy jesteśmy “zabawni i kolorowi” czy bardziej podkreślamy takie wartości jak prestiż, szacunek. Wszystko to zakładamy, że określiliśmy już wcześniej w naszej strategii marki – a teraz przekładamy na naszą stronę www oraz w umysł grafika, który stronę wykonuje!
Zakładki działy – zawartość strony internetowej. Bardzo często spotykamy się w naszej pracy z przedsiębiorcami, którzy na stronie internetowej chcieli by mieć dosłownie wszystko! Menu rozbudowane do granic możliwości, a w nim od opisu historii firmy, przez produkty, aktualności, promocje, galerie, facebooki, filmy, opinie, oferty dodatkowe, oferty od firm współpracujących, aż po rodzinne zdjęcia pracowników czy grafik rozgrywek piłkarskich dla zatrudnionych. Strona internetowa to nie polskie danie typu bigos! Strona internetowa ma być wizytówką firmy dla naszych potencjalnych klientów, skierowaną do naszych klientów i odpowiadającą na ich poszukiwania i potrzeby.
Jak wybrać:
- Strona Internetowa typu wizytówka – nie ma dużej skuteczności w sprzedaży produktów czy usług, ale sprawia, że Twoja marka ( bo nie musisz mieć firmy) może budować swoją obecność na rynku online
- Blog – blogowanie, pisanie, dzielenie się wiedzą to jedno z najskuteczniejszych o działań marketingowych. Jeśli potrafisz pisać ciekawie o tym co robisz, dodać do tego grafiki lub video, które przyciągają odbiorców – to samo blogowanie może być źródłem na pozyskiwanie Klientów ( albo reklamodawców na Twoim blogu)
- Portfolio – używane przede wszystkim przez freelance’rów do pokazania dotychczasowych osiągnięć, może być również nietuzinkową wersją cv online.
- Portal – przeznaczony dla tych, którzy mają dużo do przekazania, dzielenia się wiedzą, zwykle w formie znanej nam z onetu czy wp, nie musi mieć charakteru informacyjnego, może być kopalnią wiedzy w branży, warto, aby miał wielu współpracujących autorów czy blogerów.
- Sklep – zarówno produkty jak i usługi można sprzedawać online, to jeden z najtańszych sposobów na powiększanie zasięgu sprzedaży. Funkcje sprzedażowe pozwalają też sprzedawać produkty typowo online’owe takie jak wiedza, szkolenia, kursy, certyfikaty itp.
Aktualność. Ważnym elementem posiadania i prowadzenia strony internetowej jest aktualizacja zarówno oferty dla odbiorców jak i wydarzeń związanych z marką.
Budowanie strony internetowej jest jak budowanie domu czy altanki w ogrodzie – trzeba brać pod uwagę wiele elementów i możliwości oraz rozwiązań na przyszłość. Dlatego warto korzystać z pomocy specjalistów, którzy doradzą jak to zrobić, żeby “nasza altanka nie utonęła w najbliższym deszczu”.
ZAMÓW BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ Wizerunek w Internecie.com.pl