Wizerunek w internecie – co widzą odbiorcy na stronie internetowej?
Pierwsze odwiedzenie strony przez klienta jest ważnym procesem zaistnienia marki w jego umyśle lub zniknięcia na zawsze. Ten pierwszy raz zwykle decyduje, czy odbiorca dołączy do naszego grona, czy nie znajdując nic dla siebie wyjdzie ze strony.
W kilku pierwszych sekundach widz zauważa ogólny obraz strony internetowej, ocenia nasz wizerunek, wyrazistość przekazu i łatwość poruszania się po stronie.
Po niecałej minucie może zdecydować, czy pozostanie na stronie, czy treści zawarte w niej są dla niego atrakcyjne, interesujące, warte dogłębnego sprawdzenia.
Na naszej stronie musimy więc bezwzględnie wziąć pod uwagę po pierwsze: czy odbiorca bez problemów znajdzie zawartość, która go interesuje?
Po drugie: czy podtrzymamy z nim dialog? Dzięki wielu narzędziom komunikacji goszczący na naszej stronie powinni mieć łatwy dostęp do zrealizowania swoich oczekiwań oraz korzystania z dialogu z naszą marką. To istotny element budowania zaufania. Jeśli odbiorca otrzymuje komunikat “jesteś ważny dla nas” i może skorzystać z narzędzi, które powodują dialog – staje się członkiem naszego grona.
Kolejnym etapem po przyłączeniu do nas powinno być budowanie lojalności, które pozwoli nam na utrzymanie i rozbudowanie więzi.