Wizerunek w internecie – jaki wpływ na mózg mają kolory?
Ogromne znaczenie w identyfikacji wizualnej marki ma dobór kolorystyki zarówno logotypu, elementów graficznych widocznych dla odbiorcy oraz gama kolorystyczna strony internetowej. Według licznych badań ponad 65% klientów wybiera produkty ze względu na kolor. Każdy ma swoje ulubione kolory, które łączą się z osobistymi wartościami, poczuciem komfortu czy sprzyjające dobremu samopoczuciu. Doskonale wiemy, że kolor czerwony zaliczany intensywnie stymulujących reakcję naszego mózgu. Doskonale sprawdza się do wyróżniania haseł typu okazja, promocja. Symbolizuje też energię, dynamikę, siłę, miłość. Kolor pomarańczowy łączy w sobie cechy energii i radości. Kolor żółty nieodłącznie kojarzy się ze słońcem, a więc z ciepłem, promiennością, radością i szczęściem. Idealnie sprawdza się dla marek związanych z produktami dla dzieci, a także w branży turystycznej (słońce, wakacje). Kolor zielony w psychologii utożsamiany jest ze spokojem, bezpieczeństwem, harmonią i naturą. Niebo i woda – czyli kolor niebieski to prawda, mądrość, spokój i stabilizacja. Kolor czarny zależnie od użytego kontekstu może nawiązywać do skojarzeń ze złem, mrokiem lub śmiercią, ale również nadaje elegancji w zestawieniu z innymi barwami.